Praktische info

Herhaalrecepten

LET OP !!!!  PER 1 JANUARI KUNT U GEEN HERHAALRECEPTEN MEER AANVRAGEN VIA HET FORMULIER HIERONDER. WIJ ADVISEREN U DAAROM OM EEN ACCOUNT AAN TE MAKEN VOOR HET PATIËNTENPORTAAL. 

 

Voor herhalingsrecepten hoeft u meestal niet langs te komen op het spreekuur.

Wanneer is een recept een herhaalrecept?
Een recept is géén herhalingrecept als u andere klachten heeft of over wilt stappen op een ander medicijn. In dat geval zult u altijd moeten overleggen met de assistente of de huisarts. U kunt daarvoor contact opnemen met de praktijk.

Patiëntenportaal

Als u een persoonlijk account heeft aangemaakt via de knop MIJN DOSSIER in de rechter bovenhoek van de homepage. Kunt u via dit account uw herhaalrecept aanvragen.

Receptenlijn
Voor het telefonisch aanvragen van herhaalrecepten is een aparte telefoonlijn beschikbaar, zodat de praktijklijn voor overige zaken beter bereikbaar zal zijn. Via dit nummer wordt u verbonden met een antwoordapparaat, waarop u 24 uur per dag, 7 dagen per week kunt inspreken. Geeft u uw persoonsgegevens, de te herhalen medicijnen, uw apotheek en of u de medicijnen ophaalt bij de apotheek of dat deze bezorgd moeten worden.

Brievenbus
Het is natuurlijk ook mogelijk om uw lege doosjes bij de assistente af te geven of in de daarvoor bestemde plaats naast de brievenbus te deponeren.