Praktische info

Afspraak maken

Om uw en onze tijd zo efficiënt mogelijk in te delen, werken we alleen op afspraak. U kunt de hele dag bellen voor het maken van een afspraak.  U kunt ook online een afspraak maken. Maak uw persoonlijk account aan via de knop Mijn Dossier in de rechterbovenhoek. Wacht niet tot het laatste moment om een afspraak te maken. U mag ruim van te voren de afspraak maken.

Nog dezelfde dag een afspraak?
We proberen er voor te zorgen dat u dezelfde dag nog terecht kunt voor uw spreekuurbezoek. Wilt u dezelfde dag nog terecht bel dan ’s morgens met de praktijk. Het kan soms voorkomen dat het toch niet mogelijk is om dezelfde dag een afspraak te krijgen. In dit geval zal de assistente u vragen naar de aard en de ernst van de klachten. Als het echt dringend is, zal zij proberen toch nog dezelfde dag een afspraak voor u te maken. De assistente heeft genoeg ervaring en instructies van de huisarts om het spoedeisende karakter van uw vraag in te schatten.

Afspraak afzeggen?

Kunt u toch niet komen laat dit dan 24 uur van te voren weten of zo snel mogelijk bij overmacht. Wij kunnen dan een nieuwe afspraak met u maken en in de tijd die voor u gereserveerd was een andere patiënt helpen. Helaas zien wij dat het aantal patiënten dat niet op zijn afspraak komt bij huisarts, assistente of praktijkondersteuner toeneemt. Wij hebben daarom op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging een “no-show” beleid ingevoerd. Dit betekent dat als u zonder bericht niet verschijnt op uw afspraak wij een aantekening maken in uw dossier : NZVB (niet verschenen zonder bericht). Deze aantekening is te zien door al onze medewerkers. Als dit meer dan twee keer per jaar voorkomt rekenen wij hiervoor het no-show tarief.

Het No-Show tarief is  €30,- en wordt niet door uw zorgverzekeraar vergoed.

Voorkeur voor één van de artsen?
U kunt uw voorkeur aangeven bij de assistente tijdens het maken van uw afspraak. Het kan wel zijn dat de afspraak dan op een later tijdstip gepland wordt in verband met werktijden en beschikbaarheid van de arts van uw keuze. Kijk hier voor een overzicht van onze specialisten en hun aanwezigheid. Indien uw klacht nog dezelfde dag beoordeeld moet worden kan het zijn dat u niet bij de arts voor wie u een eventuele voorkeur heeft terecht kan.

Eenvoudige vragen?
Eenvoudige vragen kunnen vaak telefonisch door de assistente beantwoord worden. U hoeft dan niet naar de praktijk te komen.