GRIEPPRIK

Iedereen die ouder dan 60 jaar is of een medische indicatie heeft krijgt van ons een persoonlijke oproep voor de griepprik.

• Alle mensen van 60 jaar en ouder, of dit worden vóór 30-04-2024.
  • Mensen met hart-, long- en nierziekten
  • Mensen met diabetes (suikerziekte)
  • Mensen met weinig afweer door andere ziekten of door medische behandeling (bijv. een immuunstoornis, recente chemotherapie of radiotherapie)
  • Mensen die intramuraal wonen ( bijv. woongroepen verstandelijk beperkten)
  • Bent u zwanger en hoort u bij een van deze groepen? Ook dan kunt u de griepprik krijgen via JGZ (jeugd gezondheidszorg).
  • Morbide obesitas BMI >40
  • Cochleair implantaat

Behoort u niet tot de bovengenoemde mensen dan heeft u geen medische indicatie voor de griepvaccinatie. Wel kunt U op eigen verzoek en voor eigen rekening een griepprik krijgen.

De kosten hiervoor zijn 25 euro (dit is exclusief de kosten van het vaccin).

PNEUMOKOKKENPRIK

Als u geboren bent tussen 1-1-1957 en 31-12-1960 dan komt u dit jaar in aanmerking voor een vaccinatie tegen pneumokokken. Deze vaccinatie wordt tegelijkertijd gegeven met de griepprik. U ontvangt hiervoor een aparte persoonlijke uitnodiging.  Het pneumokokkenvaccin blijft 5 jaar werkzaam, u hoeft dus maar 1x per 5 jaar hiermee gevaccineerd te worden. Het vaccin verkleint de kans op een longontsteking door pneumokokken.

CORONA VACCINATIE

De Covid-vaccinaties worden door de GGD gegeven en niet door uw huisarts.

Het is geen probleem als u meerdere vaccinaties op dezelfde dag of kort na elkaar krijgt.